BİLİM FELSEFE DİN Rotating Header Image

‘Düşen Uçakta Ateist Bulamazsınız’ Esprisine Dair (Mete Tunç)

Teistlerce söylenir. Kastedilen (malumu aliniz) şudur:

– Ölüm (neredeyse) kesindir. Sözü edilen, maruf sıfatları haiz tanrı varsa kazanın ertesi nihai azaptır. ‘Ya varsa’ ihtimali, ölümün kaçınılmaz olduğu şartlarda imansız insan bırakmaz.

Bu espriyi yapıp istihza ile gülümseyen teistin bilmediklerini, farkında olmadıklarını, ayırt edemediklerini sıralayalım:

– Zımnen, Allah’a, olma ihtimalinden dolayı inandığını itiraf etmektedir.
– İmanının temel saiklerinden biri korkudur. Doğduğundan itibaren korkutulmuştur. Ömrü hayatını “ya varsa” korkusu ile idame ettirmektedir.
– Her “ateistim” diyeni kendisi gibi sanmaktadır.
– Şahsi nedenlerden dolayı Allah’ına kızan, sitem eden, onu (bir süre) reddeden kişi, kendisi öyle ifade etse de ‘ateist’ değil, ‘küs mümin’dir!
– Ateist; Yahve’nin, Mesih’in, Allah’ın insanlar tarafından yaratıldığını BİLİR! Bilmek inanmanın fevkindedir; bilen insanın imandan medet araması abestir.
– Bir ateist, hayatının sonraki bir devresinde, bu düşen uçakta olmayacaktır, ‘tanrı fikrine’ varırsa, bu tanrı, yahudi-hristiyan-islam tanrısı (doğrusu tanrıları) olmaz.

Not. Bu satırların yazarı, fakir, ateist değildir; kendini ‘gavur’ terimleriyle tavsif etmez… O, sorgutçudur! Nüans mevzu bahistir. Lakin bu, iman sahipleri için önemsizdir: ha Selçuk Foto, ha Foto Selçuk. Yalnız şu cihetten haklıdırlar: yukarıdaki maddelerde ‘ateist’ yerine ‘sorgutçu’ koymakta beis bulunmaz.

(10.07.2015. Taslaktır)

Bu yazı (17.05.2009 tarihinden itibaren) toplamda 204737, bugün ise 1 kez görüntülenmiştir.

3 Comments

  1. Ferda Yamanoğlu diyor ki:

    Selamünaleyküm.
    Yukarıdaki yazıda şu cümle geçiyor.Bir teist(müslüman) ,zımnen(dolaylı) Allah’a olma ihtimalinden dolaylı inanmaktadır.
    Ama bu cümle Nisa suresi 143. Ayete göre agnostik(münafık) tanımıdır.
    Ayet, münafıkları imanla ,imansızlık arasında olduklarını yazıyor.Yani agnostik(münafık) bazı ihtimalleri değerlendiriyor ve olabilir,diyor.Ama başka ihtimalleri de değerlendirince ,Allah belki de yoktur,diyor.
    Müslüman için ise ihtimal yoktur.Allah,kesinlikle vardır.Çünkü ,Kuranda o devrin bilgisiyle bilinmesi mümkün olmayan çok sayıda bilgi vardır.(Evrenin yoktan var olması,arının programlanması,dünyanın yörüngesinin ve kütlesinin değiştirilmesi v.b)Tüm bu bilgileri değerlendiren müslüman için Allah’ın varlığı kesindir.

  2. Ferda Yamanoğlu diyor ki:

    Selamünaleyküm.

    Hac-11=İnsanlardan öyleleri vardır ki ,Allah’a kıyıdan kenardan(gönülsüz) ibadet eden vardır.Ona bir hayır dokunursa onunla tatmin olur.Şayet başına bir musibet gelirse yüz çevirir.O dünyayı da ,ahireti de kaybetmiştir.İşte asıl ziyan budur.

    Bir zamanlar bu ayetin yazdığı kişilerden biri de bendim.Allah’a inanıyordum ama bilgisizliğim nedeniyle zayıf bir imanım vardı.Kuranı ve evliyaların tefsirlerini okumamıştım.Günahlarım sebebiyle başıma gelen musibetlere katlanamamış ve Allah’a küsmüştüm.Şimdi o günleri andıkça bilgisizliğin ne kadar kötü bir şey olduğunu düşünürüm.

    Şura-30=Başınıza gelen herhangi bir musibet ellerinizle kazandıklarınız yüzündendir.Allah,yinede çoğunu affeder.

    Başlarına gelen musibetlere isyan etmeyip ders çıkaranlar ve günahları terk edenler, ahiretlerini kazanırlar.Kuranda musibetlerin insanlara günahlarından vazgeçmeleri için verildiğini yazan ayetler mevcuttur.

    Bakara-156=Onlar ,başlarına bir musibet geldiği zaman,”Biz ,Allah’a aitiz ve sonunda O’na döneceğiz”,derler.

  3. okuyucu diyor ki:

    Sanırım bu ifade şöyleydi “Düşmekte olan uçakta ateist bulamazsın.” meali şerifi o anda ölüm korkusuyla ateist geçinenler (hakiki ve samimi ateistleri tenzih ederim. ateistlerin münafikun kısmına dairdir bu yergi vesselam.) birden teist oluverip yalvarıp yakarır dua ile kurtar bizi ey yaratıcı deyu gök kubbeyi yani semaları inletirler. =)

Leave a Reply