BİLİM FELSEFE DİN Rotating Header Image

İslam’a Göre Evlilik (Mete Tunç)

Bir Vaazdan

Resulullah(s.a.v.) 50 küsur yaşındayken, Ebubekir’in(r.a.) 7/9 yaşındaki kızı Ayşe validemiz(r.a.) ile evlenmiş olup Ayşe’nin 9/11 yaşında vuku bulan hayzını müteakiben gerdeğe girmişlerdir. Bu sabit bir husustur. İslam alimleri(r.a.) ve Müslümanlar bin yıl ve şu kadar asır boyunca vakıayı istintak etme lüzumunu duymamışlar; son yüzyıl içinde “emperyalizm, siyonizm ve oryantalizmin tesiriyle” sorulan suallere alimlerimiz, arap coğrafyasında kızların erken olgunlaştığını (baliğ/reşit/ergin olduğunu), o sebeple Ayşe’nin yaşının mesele teşkil etmeyeceğini zımnen veyahut alenen söylemişlerdir. Elan, Validemizin(r.a.) evlilik yaşının 17/19’a çıkartılması gayreti ise tenakuz ve şayanı hayrettir.

Sonuçta, madem Peygamberimiz(s.a.v.) yapmıştır; Müslümanların, kızları hatta torunları mesabesindeki kızlarla, hayzın tahakkuku şartıyla evlenmesinde beis bulunmamaktadır; Peygamberimize(s.a.v.) yakışan ümmetine de yaraşır. Aksini iddia eden ALLAH’ın Resulü’nü(s.a.v.) sevmiyor, sünnetini reddediyor demektir.

Eski arap geleneğinde bir adam evlatlığının karısıyla evlenemezdi. Hz. Muhammed(s.a.v) bu ananeyi yıkmıştır: ALLAH’ın(c.c.) tasvibiyle evlatlığı Zeyd’e(r.a.) Zeynep’i(r.a.) boşattırmış ve şahitliğiyle, anılan, 20 yaşlarındaki kadınla evlenmiştir.

Buna göre, Müslüman erkeklerin evlatlıklarının veya üvey oğullarının karılarıyla, onların boşanmalarından veya dul kalmalarından sonra, velev kızı yaşında olsunlar, evlenmelerinde bir mani yoktur. Aksini iddia eden CENABI HAKK’a(c.c.) isyan ediyor demektir; bunların imanlarından şüphe edilir.

Yeri gelmişken… Kuranı Azimüşşan’da HAK TEALA(c.c.), adaletli davranmak kaydı şartıyla, erkeklerin dört kadınla izdivaç edebileceklerini belirtmiştir. RABBİMİZ(c.c.) izin verdiyle, insanlar, hele Müslüman olduğunu söyleyenler bunu nasıl tezyif eder, kanunla yasaklayabilirler!?

İslam’da, sahip olunacak cariye (odalık manasında) sayısında bir sınırlama yoktur. Lakin ehl-i sünnet ve’l-cemaat alimlerimiz(r.a.) cariyenin savaş esiri olması gerektiği konusunda hemfikirdir. Mamafih “zaman ve şartlara göre” bu hükmün esnetilebileceğine dair görüşler vakidir!

Hulasaten; ALLAH’ın(c.c.) kitabı ve Resulünün (s.a.v.) sünneti kıyamete kadar caridir. Onları kabul etmez, yok sayarsanız dinden çıkarsınız. Maazallah!

Kaynaklar: Kuran, Hadisler, Tefsirler vs.

19.11.2016.

Bu yazı (17.05.2009 tarihinden itibaren) toplamda 40559, bugün ise 13 kez görüntülenmiştir.

6 Comments

  1. Ferda Yamanoğlu diyor ki:

    Ahzap suresi-37 : (Rasul’üm) Hani Allah’ın nimet verdiği, senin de kendisine iyilik ettiğin kimseye; Eşini yanında tut, Allah’tan kork! Diyordun. Allah’ın açığa vuracağı şeyi, insanlardan çekinerek içinde gizliyordun. Oysa asıl korkmana layık olan Allah’tır. Zeyd o kadından ilişiğini kesince biz onu sana nikahladık ki evlatlıkları, karılarıyla ilişkilerini kestiklerinde (o kadınlarla evlenmek isterlerse) mü’minlere bir güçlük olmasın. Allah’ın emri yerine getirilmiştir.

    (Eski arap geleneğinde bir adam evlatlığının karısıyla evlenemezdi. Hz. Muhammed(s.a.v) bu ananeyi yıkmıştır: ALLAH’ın(c.c.) tasvibiyle evlatlığı Zeyd’e(r.a.) Zeynep’i(r.a.) boşattırmış ve şahitliğiyle, anılan, 20 yaşlarındaki kadınla evlenmiştir.)Parantez içindeki bu cümleleri Ahzap suresi-37.Ayet geçersiz kılıyor.Yani, Peygamber efendimiz Zeyd’in evliliğinin devam etmesini istiyor.Ama bu evlilik yine de yürümüyor.Ayşenin evlendiğinde 18 yaşında olduğunu söyleyen İslam alimleri de var.

    Şimdi yanlış tefsirleri düzelten ve bazı müteşabih bilim ayetlerinin ilk defa tefsir edildiği Işık Damlaları adında bir Kuran açıklama kitabı var.(www.isikdamlalari.com)

  2. Mete Tunç diyor ki:

    Ferda bey,
    “… boşattırmış” yorumumun (en azından ilk aşamada) yanlışlığını teslim edip burada şerh koyuyorum.
    Fakat böyle bir konu bir tanrı’dan geldiği söylenen bir kitapta nasıl yer alabilmiştir? Ayrıca, ‘Allah’ın açığa vuracağı şeyin peygamberin içinde gizlediği’, peygamberin bundan korktuğu ifadeleri ve ‘Allah’ın nikahlaması’ keyfiyeti ‘kutsallara’ mugayir veriler olup peygamberin Zeynep’ten hoşlandığına delalettir.
    18 yaş meselesinin cemaziyelevveli yazıda verilmiştir. Öyle bile olsa fark çoktur, müminlere müspet bir miras olmamıştır. Tersine…
    Saygılar

  3. Ferda Yamanoğlu diyor ki:

    Mete bey,
    Kuranda bazı olaylar yaşanmış olaylardan örnekler verilerek anlatılır.Mesela Kalem suresi17-35 Ayetler, malının zekatını vermeyenlerin mallarını kaybedecekleri mesajı, bahçelerinin zekatını vermeyenlerin bahçelerinin helak olması örneğiyle anlatılır.Örneklerle yaşanmış olayları anlatmak çok etkili bir yöntemdir.Peygamberlerin bazı hataları vardır, ancak büyük günahlar işlemezler.Din karşıtları, onu yıpratmak için Zeynep’e göz koyduğu iftirasını atarlar.Oysa, halasının kızı Zeynep ile, Zeyd’i o evlendirmiştir.Eğer Zeynep’e göz koysaydı, önce kendisi evlenirdi.Zeynep boşanınca, onunla evlenmesi hakkıdır.Ancak, Araplar Zeyd’e Peygamberimizin evlatlığı diyorlar ve babaların ,evlatlıklarının hanımlarıyla evlenmelerini de hoş karşılamıyorlar.Yani tam bir hurafe.Peygamberimiz bu hurafeyi kendisi yıkmak istiyor ama göreceği tepkiden de korkuyor.Yardımına ALLAH yetişiyor ve bu ayet iniyor.
    Günümüzde dinin en büyük sorunu iyi bir Kuran tefsiri olmaması.Bilim, o devrin bilgisiyle bilinmesi mümkün olmayan bir çok ayetin sırlarını ortaya çıkarmasına rağmen bunların tefsirleri yazılmıyor.Eğer bundan sonraki yazınızda Işık Damlaları kitabımı sitenize koyarsanız ateist , müslüman bir çok insanı bilgilendirmiş olacak ve çok faydalı bir hizmet yapmış olacaksınız.Saygılarımla

  4. Mete Tunç diyor ki:

    Sn. Yamanoğlu,
    Zeynep meselesi hakkında sanırım söyleyeceklerimizi irat ettik.
    Site benim değil, sadece yazı gönderiyorum. Işık Damlaları’nı bizatihi siz tanıtabilirsiniz (Yazar sıfatını alıp kitaptan kesitler koyarak..)

  5. yılmaz bağıran diyor ki:

    Sayın Mete bey; Bir kaç yazınız okudum. Tamamdır, görüşleriniz sizi bağlar. Ancak algılarınız kadar var olduğunuz bilmelisiniz. Dahası hepimiz için durum böyledir. Neyi algılıyorsak ona göre sonuç çıkarırız. Resulullah Efendimiz (sav) hakkında onun yanlış işler yaptığının altında, İslam doğru olmayan yollar da önerebilir mantığı çıkarmak isteyenlerin oyununa düştüğünüzü varsayıyorum. Resulullah Efendimiz (sav) sıradan bir insan değildir. Kabul edersin etmezsin o a ayrı bir konu. Allah’ta öyle kafasına göre takılan bir Allah değildir. Size göre bazı işleri yanlış olacak hiç değildir.

    Resulullah Efendimiz (sav) in evliliği konusu yaş meselesine çok takılan bir yapı. Kimileri erken ergenlik dönemi gibi savunma yapıyor, kimiler sizin gibi suçluyor. VE onu hata yapmakla itham ediyor. Evet Resulullah Efendimiz (sav) bir beşerdir. Hata yapabilir. Ama onun hatası bile, bizim için yapılmaması gerektiğinin önemidir. Rahmettir yani. Allah ne Resulullah Efendimize (sav), nede bizlere kötü oalcak, anlaşılacak hiç bir şeyi emretmez. Önce bunu kabul etmelisiniz. Etmiyorsan zaten okumanın bir anlamı yok. Eğer iddia edildiği gibi hayızlık döneminde (12-13 yaş aralığı) evlendiyse, o dönem gözüyle bir takım olaylara şahit olması gerektiği içindir. yok diğer bir iddia üzere, yani o zamanki Arap toplumlarında kızlar hayız döneminden sonra var kabul edilir ve yaş alır üzereyse, yani o zaman 19-21 yaş aralığı olacak demektir. Ki günümüz içinde normal bir standarttır. Sorgu Resulullah Efendimizin (sav) evliliğinde yaş meselesi değil, bizim olaya bakış açımızdır. İmtahan edilen biziz, Resulullah Efendimiz (sav) değil. Umarım bu kadarının farkındasınızdır.

  6. Ferda Yamanoğlu diyor ki:

    Selamünaleyküm Yılmaz Bağıran bey,
    din hakkında yapılan çarpıtmaları anlamak mümkün değil.Sadece Peygamberimiz hakkında değil, bilimin en net bulguları dahi çarpıtılmaya çalışılıyor.Mesela şu evrim teorisi.Genetik bilimi, mitokondriyal d.n.a’yı inceleyerek Havva’ya kadar ulaştı.Havva’nın bir annesi yok.Yeryüzünde yaşayan ilk kadın.Ama hala insanların tek hücreden evrimleştikleri hem de bilim adamları tarafından söyleniyor.Kuranın ve bilimin bu gerçeklerinin saptırılmaya çalışılmasını akılla izah etmek mümkün değil.

Leave a Reply