BİLİM FELSEFE DİN Rotating Header Image

Yeni bir bölüm: Makale Arşivi

İçinizde farkına varanlar oldu ama birçok kişinin henüz bu bölümün varlığından haberdar olmadığını düşünüyorum: Makale Arşivi

Bu bölümde ağırlıklı olarak bilim, felsefe ve din konularında yazılmış makaleleri sizlerle paylaşmayı planlıyorum. Şu an itibariyle arşivimizde 67 makale bulunuyor.

Bu arşivde bulunması gerektiğini düşündüğünüz makaleler varsa, İletişim sayfasını kullanarak veya burada yorum bölümünden bunları bana iletebilirsiniz.

Saygılarımla…

28.01.2010

Güncelleme: Arşivimizdeki makale sayısı 96’ya çıkmıştır. Yeni eklenen makaleler yorumlarda duyurulmaktadır.

Güncelleme (16.08.2011): Arşivimizdeki makale sayısı 111’e çıkmıştır. Yeni eklenen makaleler yorumlarda duyurulmaktadır.

Bu yazı (17.05.2009 tarihinden itibaren) toplamda 27481, bugün ise 4 kez görüntülenmiştir.

44 Comments

  1. Editör diyor ki:

    Teist bir filozof olan Robin Collins’in “God, Design, and Fine-Tuning” adlı makalesi eklenmiştir.

  2. Editör diyor ki:

    Robin Collins’ten bir makale daha eklendi: “How to Rigorously Define Fine-Tuning

  3. Editör diyor ki:

    Nick Bostrom’un “Fine-Tuning Arguments in Cosmology” adlı makalesi eklendi.

  4. Editör diyor ki:

    Stanford Encyclopedia of Philosophy’nin “The Kalâm Cosmological Argument” başlıklı makalesi eklendi.

  5. Editör diyor ki:

    Kenneth R. Miller’ın “The Flagellum Unspun: The Collapse of Irreducible Complexity” başlıklı makalesi eklendi.

  6. Editör diyor ki:

    Keith Ward’un “Theistic Evolution” başlıklı makalesi eklenmiştir.

  7. Editör diyor ki:

    Richard Swinburne’ün Mustafa Akçay tarafından çevrilen “Bir Tabiat Kanunu İhlali (Mu’cize)” başlıklı makalesi felsefe kategorisine eklenmiştir.

  8. Editör diyor ki:

    Hüsameddin Erdem’in “Allah’ın Varlığının Delillerinin Kur’anî Temelleri” başlıklı makalesi teoloji kategorisine eklenmiştir.

  9. Editör diyor ki:

    Adnan Aslan’ın “Analitik Pozitif Ateizmin Bir Eleştirisi: Michael Martin” başlıklı makalesi teoloji kategorisine eklenmiştir.

  10. Editör diyor ki:

    Stephen Jay Gould’un “Darwinism & The Expansion Of The Evolution Theory” başlıklı makalesi evrim kategorisine eklenmiştir.

  11. Editör diyor ki:

    Quentin Smith’in “Kalam Cosmological Arguments for Atheism” başlıklı makalesi felsefe kategorisine eklenmiştir.

  12. Editör diyor ki:

    Adolf Grunbaum’un “The Poverty of Theistic Cosmology” başlıklı makalesi felsefe kategorisine eklenmiştir.

  13. Editör diyor ki:

    David Oderberg’in “Beginnning of Existence” başlıklı makalesi felsefe kategorisine eklenmiştir.

  14. Editör diyor ki:

    Adolf Grunbaum’un “A new critique of theological interpretations of physical cosmology” başlıklı makalesi felsefe kategorisine eklenmiştir.

  15. Editör diyor ki:

    Jayant Narlikar’ın “The Concepts of Beginning and Creation in Cosmology” başlıklı makalesi kozmoloji kategorisine eklenmiştir.

  16. Editör diyor ki:

    William Lane Craig’in “The Origin And Creation Of The Universe: A Reply To Adolf Grünbaum” başlıklı makalesi felsefe kategorisine eklenmiştir.

  17. Editör diyor ki:

    William Lane Craig ve James D. Sinclair’in ortaklaşa hazırladıkları “The Kalam Cosmological Argument” başlıklı makale felsefe kategorisine eklenmiştir.

  18. Editör diyor ki:

    Benjamin Libet’in “Do We Have Free Will?” başlıklı makalesi bilim kategorisine, Steve Zara ve Øystein Elgarøy’un “The Fine-Tuning Argument” başlıklı makalesi ise tasarım kategorisine eklenmiştir.

  19. Editör diyor ki:

    Cory Juhl’un “Fine Tuning is not surprising” başlıklı makalesi tasarım kategorisine eklenmiştir.

  20. Editör diyor ki:

    Victor Stenger’ın, “Is the Universe Fine Tuned for Us” ve “Physics, Cosmology and the New Creationism” başlıklı makaleleri tasarım kategorisine eklenmiştir.

  21. Editör diyor ki:

    Peter Olofsson’un, “Intelligent Design and Mathematical Statistics: A Troubled Alliance” ve “Probability, Statistics, Evolution, and Intelligent Design” başlıklı makaleleri tasarım kategorisine eklenmiştir.

  22. Editör diyor ki:

    Michael Lynch’in “Simple evolutionary pathways to complex proteins” başlıklı makalesi evrim kategorisie eklenmiştir.

  23. Editör diyor ki:

    Michael Martin’in “Does the Evidence Confirm Theism More Than Naturalism?” başlıklı makalesi felsefe kategorisine eklenmiştir.

  24. Editör diyor ki:

    Mark Colyvan, Jay L. Garfield ve Graham Priest’i ortaklaşa yazdıkları “Problems with the Argument from Fine Tuning” başlıklı makale felsefe ve tasarım kategorilerine eklenmiştir.

  25. Editör diyor ki:

    Michael Ikeda ve Bill Jefferys’in ortaklaşa yazdıkları “The Anthropic Principle Does Not Support Supernaturalism” başlıklı makale felsefe ve bilim kategorilerine eklenmiştir.

  26. Editör diyor ki:

    William Lane Craig’in “The Existence of God and the Beginning of the Universe” başlıklı makalesi felsefe, bilim ve kozmoloji kategorilerine eklenmiştir.

  27. Editör diyor ki:

    William Lane Craig’in “The Ultimate Question of Origins: God and the Beginning of the Universe” başlıklı makalesi felsefe, bilim ve kozmoloji kategorilerine eklenmiştir.

  28. muratS diyor ki:

    dostum zarif çabaların çok teşekkürler sayende gerçekten elit yazılar yer alıyor sitede

  29. Editör diyor ki:

    Rica ederim muratS. Eklenen makalelerden faydalanmanıza sevindim. Bu arada Da Vinci’nin gönderdiği bir yazıyı bilim kategorisine ekledim: Origin of Life on Earth

  30. simge diyor ki:

    yaa gezegenlerle vaya buna benzer bilimle ilgili makale yokmu prformans ödevim var :(

  31. simge diyor ki:

    blim kategorisi varmış ama birşey bulamadım

  32. Editör diyor ki:

    Prof. Dr. Nihat G. Kınıkoğlu’nun “Varoluş, Evrim, İnsan ve İslam” başlıklı makalesi eklenmiştir.

  33. Editör diyor ki:

    Yrd. Doç. Dr. Hasan Aydın’ın “Klasik İslam Düşüncesinde Bilgi ve Bilim Karşıtı Bir Düşünür: Gazzali” başlıklı makalesi eklenmiştir.

  34. Editör diyor ki:

    Doç. Dr. İbrahim Coşkun’un “Din-Bilim Uzlaşısı ve Kuran’ın Akli Mucizeliği” başlıklı makalesi eklenmiştir.

  35. Editör diyor ki:

    Doç. Dr. Hüseyin Aydın’ın “Kur’an Bütünlüğü Açısından Hz. İsa’nın Akıbeti Meselesi” başlıklı makalesi eklenmiştir.

  36. Editör diyor ki:

    Yrd. Doç. Dr. Fethi Kerim Kazanç’ın “Kelami Düşüncede Kötülük Sorununa Kısa Bir Bakış – Fethi Kerim Kazanç” başlıklı makalesi eklenmiştir.

  37. Editör diyor ki:

    Prof. Dr. Mehmet Dağ’ın “İslam’da evrim düşüncesinin yeri olabilir mi?” başlıklı makalesi eklenmiştir.

  38. Editör diyor ki:

    Doç. Dr. Hüseyin Aydın’ın “Meydan Okumaları Bakımından Kuran Mucizesi” başlıklı makalesi eklenmiştir.

  39. Editör diyor ki:

    Charles Darwin’in oğlu Francis Darwin’in “Darwin’in Dini” başlıklı makalesi eklenmiştir.

  40. Editör diyor ki:

    Prof. Dr. Rennan Pekünlü’nun “Bilimsel bulguları Kuran’da aramanın çıkmazı” başlıklı makalesi eklenmiştir.

  41. Editör diyor ki:

    Doç. Dr. Mehmet Azimli’nin “Hz. Aişe’nin Evlilik Yaşı Tartışmalarında Savunmacı Tarihçiliğin Çıkmazı” başlıklı makalesi eklenmiştir.

  42. Editör diyor ki:

    Prof. Dr. Bünyamin Erul’un “Hz. Aişe Kaç Yaşında Evlendi? Dokuz mu? On Dokuz mu?” başlıklı makalesi eklenmiştir.

  43. cengizhan Türk diyor ki:

    KURAN ALLAHIN KİTABI OLSA BÖYLE BİR HATA OLABİLİRMİ?

    Muhammed ben peygamberim demiş. Bu kitabı Allah benim aracılığımla vahiy etti demiş. Muhammed in söylediğine göre Allah Miras dağıtımını Nisa suresinde aşağıdaki ayetlerde bildirmişir.

    Nisa suresi..11 ayet…Allah size, çocuklarınız hakkında, erkeğe, kadının payının iki misli (miras vermenizi) emreder. (çocuklar) ikiden fazla kadın iseler, ölünün bıraktığının üçte ikisi onlarındır. eğer yalnız bir kadınsa yarısı onundur. ölenin çocuğu varsa, ana-babasından her birinin mirastan altıda bir hissesi vardır. eğer çocuğu yok da ana-babası ona varis olmuş ise, anasına üçte bir (düşer). eğer ölenin kardeşleri varsa, anasına altıda bir (düşer.

    Nisa ..12-yapacakları vasiyetten ve borçtan sonra eşlerinizin, eğer çocukları yoksa, bıraktıklarının yarısı sizindir. çocukları varsa bıraktıklarının dörtte biri sizindir. çocuğunuz yoksa, sizin de, yapacağınız vasiyetten ve borçtan sonra, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır (zevcelerinizindir). çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır. eğer bir erkek veya kadının, anababası ve çocukları bulunmadığı halde (kelale şeklinde) malı mirasçılara kalırsa ve bir erkek yahut bir kızkardeşi varsa, her birine altıda bir düşer. bundan
    fazla iseler üçte bire ortaktırlar.

    Nisa 176-Senden fetva isterler. De ki: “Allah, babasi ve çocugu olmayan kimsenin mirasi hakkindaki hükmü şöyle açikliyor: Eger çocugu olmayan bir kimse ölür de onun bir kizkardeşi bulunursa, biraktiginin yarisi bunundur. Kizkardeş ölüp çocugu olmazsa erkek kardeş de ona vâris olur. Kizkardeşler iki tane olursa (erkek kardeşlerinin) biraktiginin üçte ikisi onlarindir. Eger erkekli kadinli daha fazla kardeş mevcut ise erkegin hakki, iki kadin payi kadardir.

    Ancak Bu surelere göre matematiksel olarak mirasın paylaşımı mümkün olmamaktadır.
    Türk miras hukukunu insanlar yazmıştır.Bu hukuka göre bile insanlar yanlışlık yapmazken Allahtan geldiği idia edilen kitabı beraber inceleyelim buyurun.

    ERKEK ÖLDÜ.ANA VE BABASI SAĞ.KARISI VE ÜÇ KIZI VAR.
    Kalan miras 9 dönüm tarla(Paylaşımı basit olsun diye) Buyurun paylaştırın?

    Üç kıza 9 dönüm tarlanın üçte ikisi diyor. Bu 6 dönüm tarla yapar.
    Anne ye 9 dönüm tarlanın Altıda biri diyor Bu 1,5 dönüm tarla yapar.
    Baba ya 9 dönüm tarlanın Altıda biri diyor Bu 1,5 dönüm tarla yapar.
    Toplam zaten 9 dönüm tarla dağıtıldı.Karısına kalmadı.????

    Allah böyle bir paylaşım hatası yapar mı? Allah bizim kadar matematik bilmez mi? Yoksa matematiği bilmeyen Kuran Allahın kitabıdır diyerek bu kitabı yazan Araplar mı?
    Kurandaki bu hataları nasıl açıklamayı düşünüyorsunuz?

    Kuran a Allah tan gelen bir kitaptır.Muhammed peygamberdir diyen kişilerin tekrar tekrar düşünmelerini bekliyorum.

    Neden sizden bunu bekliyorum.Çünkü sizin İslam diye Din bile olmayan bir gericiliğe ve insanı sömürü düzenine çanak tutmanız nedeniyle benim çocuklarımın gelecekteki hayatı tehlikeye girmektedir. insan gibi yaşama hakları ellerinden alınma tehlikesi yaşamaktadır.

    Aslında bu sizin çocuklarınız içinde böyledir.Nasıl bir Ana Babasınız anlamak mümkün değil?

    ÇOCUĞU VE BABASI OLMAYAN BİRİSİ ÖLÜPTE İKİ KIZ VE BİR ERKEK KARDEŞE MİRAS

    Nisa 11- ikiden fazla kadın iseler, ölünün bıraktığının üçte ikisi onlarındır
    Nisa-176- Kizkardeşler iki tane olursa biraktiginin üçte ikisi onlarindir.

    11-176 İkiside aynıdır ve 6 dönümü kızlar almaktadır.

    Eger erkekli kadinli daha fazla kardeş mevcut ise erkegin hakki, iki kadin payi kadardir.

    Mirasın üçte ikisi kadınların olduğu zaman bir erkeğin payı da üçte ikisi oluyor.

    Yani 12 bir hayırseverin 3 dönüm tarla alıp paylaşın diye hediye etmesi gerekir.

    Erkek kardeş sayısı 2 ye çıkınca hediye 9 dönüm tarla
    Erkek kardeş sayısı 3 e çıkınca hediye 15 dönüm tarla

    Miras paylaşım konusunun bu şekilde olmaması gerekmektedir.
    Kullanılan dil anlatım ve tarz bir yaratıcıdan beklenen şekilde değildir.

    Aslında Adaletli bir tanrı Miras konusunu şu şekilde kolayca çözebilirdi.
    Ölenin eşi yarısını çocukları varsa diğer yarısını alır.Eğer çocukları ve karısı yoksa önce ana babasına paylaştırılır.Ana babasıda yoksa Kardeşleri varsa paylaştırılır yoksa sonra ki en yakın baba tarafından akrabasına verilir.bu kişiler fazla ise devlete kalır.

    Kuranda iki kadın payı mirasın üçte ikisidir.

    Mirasın üçte ikisi kadınların olduğu zaman bir erkeğin payı da üçte ikisi oluyor.
    İki tane üçte iki bir tam nasıl yapacak bilim dünyasının bile çözemeyeceği konu.

    Kız sayısını ikiye çıkardığınızda kuranın miras sistemi tamamen iflas etmektedir.
    Araplar bu nedenle islamiyetten sonra 1 kız çocuktan sonrasını toprağa gömüp öldürmeye başlamış olabilirler.

    Allah miras ayetlerini neden NİSA-11 NİSA-12 NİSA-13 diye bir arada ve işte bu bölümü miras bölümüdür demez de 11-12-176 diye verir..
    Böyle bir durumun Müslüman olmayan birine mantıklı açıklaması yapılabilir mi?
    Müslümana demiyorum çünkü onlar anlayış bakımından Allah öyle istemiştir diyorlar.

    Babası ve çocuğu olmayan birinin mirasını ikiden fazla kızkardeşin miras alabileceğini Allah düşünememiş olabilir mi?
    Yada nasıl olsa bir tanesini öldürürüm öyle karmaşık bir durum u yaratmam diye mi düşünmüştür.

    Buradan anlaşılan şudur.
    Az karşılaşılan bir durumla karşılaşmışlar ve Miras paylaşımını bilemeyince Gidip sormuşlar dağıtamıyoruz diye ve nur topu gibi bir 176 ları olmuş..

    Yoksa Allah ın kitabı olsa bu ayteler 11-12-13 olurdu ve aynı yerde konu anlatılırdı.

Leave a Reply